¡On The Goodlife Express.. ECUADOR!

Machacuyacu & The way to Peru

Hola amigos y amigas,

Daar ben ik weer.. Ben ondertussen de grens overgegaan en ben nu in Peru. Een kleine update van me laatste week in Ecuador. Nadat de Oasis groep vertrok ben ik naar Tena gegaan waar ik vervolgens overnacht heb. De volgende ochtend vroeg vertrok in met RICANCIE (een netwerk van Quichua communities die een netwerk of community tourism hebben opgezet in de Upper Napo area) naar Machacuyacu, een community een 40 minuten buiten Tena. Helaas werd ik die nacht ontzettend ziek, diarree, overgeven en pijn in de buik.

Aangekomen in de community of Machacuyacu was de pijn niet meer te harden en moest ik echt gaan liggen al gauw werd de shaman en andere medicos van het dorp bijeen geroepen en voor ik het wist werd me buik ingevreven met tabaco bladeren en cana licor. Wat ze me vervolgens ook lieten drinken. Vreselijk spul en het hielp niet eens. De rest van de dag in bed doorgebracht. De volgende ochtend was het niet veel beter.. maargoed, toch wilde ik op de hike. En of dat zwaar was.. Maar wel de moeite waard.. Het brengt je naar verschillende grotten die alleen worden gebruikt voor rituelen en waar zelden een toerist komt.

De volgende dag was het alweer tijd om terug te gaan naar Tena, vervolgens gelijk door gegaan naar de Lodge. Daar de rest van de dag doorgebracht in bed.. Pff reizen als je je doodziek voelt is zo niet fijn! Inmiddels was der een nieuwe groep vrijwilligers gearriveerd. Drukke boel weer, en de volgende ochtend zou ik alweer vertrekken want tja me visa is running out!.. De nacht was vreselijk.. licht hallucinerend.. schijtend en kotsend! JEK! oke dit gaat niet langer zo.. een doktersbezoek is niet zo slecht idee.. Gelukkig was het ziekenhuis op de weg naar me volgende bestemming, waar ze me vervolgens vol pompte met ORS, Ik was namelijk uitgedroogd. Na de nodige malaria en parasieten testen die gelukkig negatief waren een paar pillen antibiotica naar binnen gewerkt en nu zou het over moeten gaan, was dat niet het geval dan heb je waarschijnlijk dengue. zeiden ze! Great dengue! hadden ze dat niet gelijk kunnen testen.

Vanuit het ziekenhuis verder naar Banos gereisd, vroeg me bed ingedoken, vervolgens de volgende morgen vroeg op nog even een dip genomen in een van de vele therme baden, en toen de bus naar Guayagil genomen (7h). Daar net in tijd aangekomen om nog gauw even de mall in te duiken om een nieuwe camara te komen om vervolgens de nachtbus(9h) naar Mancora te nemen. Behoorlijk hectic.. Vind ook dat ik nu wel een paar dagen mezelf Zon, Zee en Strand mag gunnen. En dat is precies wat ik doe.. even bijkleuren voor dat ik de winter in ga!

X

Reacties

Reacties

lodewijk

hoi chris ben in capelle, dus kan je verhalen lezen je maak wat mee zeg hoop dat je op knapt en met volle teugen er van kan genieten.
leuke fotos.

groetjes pa

Hoda

hey schatje! Wat erg allemaal zeg. Ben blij dat je nu weer even kunt bijkomen!
xxx

Sop

Kind! En dan loop ik te klagen over mn voorhoofdsholte ontsteking :O
Het lijkt wel hetzelfde als in CA he? Pechvogeltje..
Genoeg ORS en Immodium ingeslagen? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Liefss

Elly

Hoi Chris,

Fijn dat ik je weer heb gesproken, en gelukkig gaat het al alles weer goed met je.
Ik hoop dat het met je fototoestel ook goed is afgelopen.
Chris en nu maar genieten van je rondreis.

Liefs Elly
De foto's zijn weer fantastie's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!